piątek, grudnia 09, 2016

Ludzka Bezduszność

Witajcie!
Bardzo często zdarza się, że przechodzimy obok cudzych krzywd. Nie reagujemy na potrzeby innych. Dzisiaj chciałbym Wam opowiedzieć pewną historię, która się przytrafiła mi jakiś czas temu.


Taki okres zimowy to zmora dla wielu starszych i bezdomnych. Dlaczego trzeba zwracać na to szczególną uwagę. Przechodnie nie zwracają na to uwagi, gdy ktoś potrzebuje pomocy. Nie słyszą próśb o pomoc, a może nie chcą słyszeć.

Ostatnio miałem taką sytuacje, gdy było bardzo zimno i śnieżnie. Wjeżdżałem samochodem do siebie na osiedle zauważyłem mężczyznę, który leżał na środku ulicy. Mojemu zdziwieniu, nikt nie podszedł, ani się nie zatrzymał. Osoby, które to widziały tylko popatrzyły i odchodzili. Domyślam się, że z komentarzem "o jaki pijak". Szybko zaparkowałem samochód i podbiegłem do tego mężczyzny. Okazało się, że Pan był trzeźwy, a po prostu stracił władzę w nogach i upadł. Nie mógł się podnieść, każda próba kończyła się upadkiem. Pomogłem mu przenieść się na chodnik i zadzwoniłem po pogotowie. Pan mi bardzo dziękował, że mu pomogłem.



Bardzo często zastanawiam się, dlaczego ludzie nie reagują. Przecież przy takich temperaturach, pomoc jest niezbędna. Zwłaszcza, jak widzimy osobę bezdomną siedzącą na mrozie. Zadzwońmy po straż miejską lub policje. Taka pomoc może uratować mu życie. Kiedy słyszę w mediach, że tyle osób ginie z wychłodzenia to zawsze mam taką myśl, a ile osób mógłby przeżyć, gdyby ktoś się nimi zainteresował?


1 komentarz:

  1. Bardzo fajnie, że pomogłeś temu człowiekowi! Sam też obserwuję znieczulicę i wydaje mi się, że jest ona spowodowana historią naszego kraju - kiedy Polska była pod okupacją nie wolno było pomagać innym, groziły za to straszne konsekwencje. Świat poszedł do przodu, wojna i okupacja dawno się skończyła, ale wyuczona znieczulica pozostała. Warto to zauważać i zmieniać! Dzięki za to, że samemu dostrzegasz ludzi w potrzebie, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bartosz Skrajnowski , Blogger